شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

1- آیا برای منزل مسکونی فاقد سند که بصورت قولنامه‌ای می‌باشد و استاندارد ندارد می‌توان بیمه مسئولیت آسانسور صادر کرد؟

بله، با توجه به گروه تخصصی نمایندگی 2625(بیمیجا) در صورت نصب اصولی و بازدید ماهانه سرویسکار متخصص قابل ارائه می‌باشد.

2- در صورتی که سنسورهای آسانسور به هر دلیلی عمل نکند و درب بدون وجود کابین باز شود آیا خسارت پرداخت می‌شود؟

خسارت بر مبنای مقصر حادثه که در بیمه نامه به صورت بیمه گذار یا مسئولیت کسی که بیمه شده پرداخت می‌شود اگر مقصر حادثه یکی از افراد بیمه گذار یا همردیف آنها باشد در هر صورت پرداخت می‌شود.

3- اگر شخصی را داخل کابین برق بگیرد و آسیب ببیند پوشش دارد؟

همانطور که گفته شد مبنای پرداخت خسارت مقصر حادثه اگر مسئولیت خود را بیمه کرده باشد پرداخت می‌شود.

4- در زمان خسارت برای دریافت خسارت به کجا مراجعه کنیم؟

با توجه به اینکه گروه بیمیجا خود واحد خسارت نیز می‌باشد، می‌توانید با مراجعه به سایت بیمیجا یا دفتر نمایندگی بیمه نامه را تهیه کنید.

5- اگر خسارت جانی باشد آیا صورتجلسه آمبولانس الزامی است؟

خیر.

6- اگر فرد دچار حمله قلبی در آسانسور شود آیا بیمه خسارت می‌دهد؟

خیر، چون مقصر وجود ندارد.

7- اگر فردی دچار خفگی یا کمبود اکسیژن در آسانسور شود که ناشی از خرابی آسانسور باشد آیا بیمه خسارت می‌دهد؟

بله، با توجه به اصل تقصیر بیمه گذار پرداخت می‌شود.

8- علت سقوط آسانسور چیست؟

دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد، ولی مهمترین آن استفاده از ظرفیت بیش از اندازه آسانسور می‌تواند باشد.

9- آیا داشتن استاندارد برای گرفتن خسارت از بیمه الزامی است؟

خیر.

10- آیا بیمه به شکستگی در حین بسته شدن درب آسانسور خسارت پرداخت می‌کند؟

هر اتفاقی که باعث آسیب جانی شود در صورت پوشش پرداخت می‌شود.

11- بیمه گذار باید حتماً از افراد داخل ساختمان باشد؟

خیر، می‌تواند شرکت یا سرویسکار باشد.

12- چه کسانی می‌توانند مسئولیت آسانسور را به عنوان بیمه گذار بیمه کنند؟

مدیر ساختمان، شرکت یا سرویسکار هر کدام می‌توانند به صورت جداگانه مسئولیت خودشان را بیمه کنند. چون احتمال مقصر بودن هر سه وجود دارد.

13- مدارک لازم برای انجام بیمه آسانسور چیست؟

- کارت ملی بیمه گذار   - آدرس بیمه گذار

14- مدارک لازم برای دریافت خسارت چیست؟

براساس نوع خسارت پس از ثبت اعلام می‌شود.